آینده نگری امام کاظم ع جان شیعه اش را نجات داد

آینده نگری امام کاظم ع جان شیعه اش را نجات داد

 

در اعلام الوری از محمد ابن اسماعیل و او نیز از محمد ابن فضیل نقل کرده که اختلاف نمودند روایت اصحاب ما در مسح دو پا که ایا از سر انگشتان تا ساق پا است یا از ساق پا تا سرانگشتان است علی ابن یقطین نامه ای به موسی اب جعفر ع
نوشت که یا ابن رسول الله اصحاب ما در مسح پا اختلاف دارند اگر به خط شریف خود چیزی بنویسید تا بر آن عمل کنیم بسیار خوب است .
جواب رسید که ای علی ابن یقطین باید این طور وضو بگیرید .
سه مرتبه مضمضه میکنی و سه مزتبه اشتنشاق و سه مرتبه صورت را میشویید و آب را به داخل محاسن خود میرسانی بعد تمام سر و روی و گوش و داخل آن را مسح میکنی و سه مرتبه پایت را تا ساق میشویی مبادا مخالفت با دستور یکی دادم بنمائی همینکه نامه به علی ابن یقطین رسید از فرمایش امام کاظم ع شگفت زده شد زیرا مخالف با طریقه مهشور در میان شیعه بود ولی گفت امام و پیشوای من است و هرچه بفرماید وظیفه من خواهد بود و بهمان طریق عمل میکرد تا اینکه از او پیش هارون الرشید سخن چینی کردند .
هارون به یکی از خواص خود گفت درباره علی بن یقطین خیلی حرف میزنند و من چندین مرتبه او را ازمایش کرده ام و خلاف آن ظاهر شده
آن شخص گفت چون رافضیان در وضو با ما اختلاف دارند و پا را نمیشویند خوب است امیر المومنین بطو ریکه او مطلع نشود از محلی ببینند چگونه وضو میگیرند با این آزمایش کشف واقع خواهد شد .
هارون مدتی صبر کرد تا اینکه روزی علی ابن یقطین را به کاری در منزل واداشت و وقت نماز رسید .
علی ابن یقطین در اطاق مخصوصی وضو میگرفت و نماز میخواند .
همین که موقع نماز شد هارون در محلی که علی او را نمیدید ایستاد و مشاهده میکرد.
علی ابن یقطین آب خواست و به طوری که امام کاظم ع به او دستور داده بود وضو گرفت .
هارون دیگر نتوانس صبر کند از محل اختفاء خود بیرون آمد و به علی ابن یقطین گفت بعد از این سخن هیچ کس را در باره تو قبول نمیکنم .
از این رو علی ابن یقطین در نزد هارون به مقام ارجمندی رسید

چند روز بعد از این جریان نامه ی جدیدی از امام کاظم به علی ابن یقطین رسید در آن نامه نوشته بود یا علی بعد از این وضو بگیر به گونه ای که خداوند واجب کرده است صورتت را یک مرتبه از روی وجوب بشور و مرتبه ی دوم از روی شادابی صورت و دست هایت را از مرفق همان طور شستو شو ده وبا بقیه روطوبت دست ها ، سر و پا هایت را از سر انگشتان تا ساق مسح کن .
از آنچه بر تو میترسیدم بر طرف شد 


ابوالحسن علی بن یَقْطین بن موسی بغدادی  (۱۲۴-۱۸۲ق/۷۴۲-۷۹۸م)، محدّث، فقیه، متکلّم و از بزرگان شیعه بوده است. وی اهل کوفه، ساکن بغداد و از چهره‌های برجسته شیعه معاصر با امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) بود. نکتۀ مورد توجه در زندگی علی بن یقطین آن است که او با وجود شیعه بودن از وزیران حکومت عباسی و مورد اعتماد آنان بود. ابن یقطین منزلت والایی نزد ائمه و عالمان شیعه دارد. تراجم نگاران سه کتاب را به او نسبت داده اند.

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : آرمین حسینی
تاریخ : یک شنبه 22 شهريور 1394
معاویه و یزید از دیدگاه اهل سنت چگونه است؟

معاویه و یزید از دیدگاه اهل سنت چگونه است؟

معاویه بیست و یک سال با پیامبر خدا جنگ کرد و در سال هشتم پس از فتح مکه از ترس جان مسلمان شد و ما یقین داریم که سردمداران کفر که بیست و یک سال با پیامبر جنگیدند و روز فتح مکه اسیر شدند و پیامبر همه شان را آزاد کرد، هیچ کدام به حقیقت مسلمان نشدند و اعمال بعدی آنها این حقیقت را آشکار کرد. آنان همواره در فکر مبارزه با اسلام و تسلط بر مسلمانان بودند و به این آرزو هم رسیدند و انتقام خود را از اسلام و مسلمانان گرفتند.
جنایاتی که حاکمان اموی در حق مسلمانان و به خصوص درباره شیعیان علی(ع) مرتکب شدند، قابل شمارش نیست و هر کدام از این جنایات، به تنهایی در منفور و ملعون بودن شخص کافی است و نیازی به خبر دادن پیامبر و صحابه صالح پیامبر نیست ولی با این حال پیامبر خدا و بندگان صالح و اصحاب پاک آن حضرت هم، ملعون و منفور بودن آنها را پیشگویی کرده اند و در کتاب های روایت و تاریخ اهل سنت آمده است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : آرمین حسینی
تاریخ : یک شنبه 22 شهريور 1394

صبر مومنان در مقابل ظلم فرعون


هنگامی که حضرت موسی عصای خود را به زمین انداخت آنچه ساحران برای غلبه بر او تهیه دیده بودند به یکباره بلعید آنگاه عصا را از زمین برداشت و به حالت اولیه خود بازگرداند
ساحران داستان عصا را به رئیس خود که مردی نابینا بود گفتند
پرسید ببینید هیچ اثری از ریسمان ها و چوب دستی های ما باقی مانده و یا پس از بلعیدن به صورت اولیه خود برگشته اند؟
جواب دادند نه ریسمان ها و چوب دستی ها به کلی نابود شده .
با تعجب گفت این چنین عملی سحر نیست که یک عصا تمام ریسمان هارا ببلعد و از آنها اثری باقی نماند.
آنگاه خود را بر زمین انداخت و به سجده رفت و بقیه ساحران نیز به پیروی از رئیس خود به سجده افتادند 
( قالوا امنا برب العالمین ، رب موسی و هرون .قال فرعون امنتم به قبل ان آذن لکم انه لکبیر کم الذی علمکوم السحر فلا قطعن ایدیکم و ارجلکم من خلاف و لا صلبنکم فی جذوع ان نخل) در حال سجده گفتند ایمان اوردیم به پروردگار جهانیان همان خدای موسی و هارون فرعون ناراحت شد گفت قبل از اینکه من اجازه بدهم ایمان آوردید
حتما موسی رئیس شما بوده و شما سحر را از او آموخته اید بودید دست ها وپاهای شما را چپ و راست جدا خواهم کرد و بر شاخه های خرما شما را میاویزم


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : آرمین حسینی
تاریخ : یک شنبه 22 شهريور 1394
پاک کردن شعار «مرگ بر آمریکا» از دیوارهای لانه جاسوسی

پاک کردن شعار «مرگ بر آمریکا» از دیوارهای لانه جاسوسی

 

چه کسی شعار

چه کسی شعار

چه کسی شعار

 

صراط: پاک کردن شعار مرگ بر آمریکا از دیوار لانه جاسوسی آمریکا در سکوت خبری کامل انجام شد.

به گزارش صراط، و بر اساس اخبار منتشرشده، در روزهای اخیر شعارهای "شعارهای مرگ بر آمریکا" از دیوار های شهر تهران به تدریج پاک شده  و صبح دیروز این عملیات پاک سازی به دیوارهای سفارت سابق آمریکا (لانه جاسوسی) رسید.

گفته می شود این شعارها در هفته های گذشته بر روی دیوار لانه جاسوسی و دیگر نقاط تهران نوشته شده و به اصطلاح "مرگ بر آمریکای 2015" است.

هنوز ارگان یا مسئولی در این خصوص توضیحی ارائه نکرده است. خودجوش بودن این حرکت نیز اعلام نشده! با این وجود سوالی که مطرح می شود این است که آیا این موضوع از سیاست های دولت پس از توافق هسته ای به شمار می رود؟! یا با تصمیم مدیریت شهری انجام شده است؟

حتی اگر این اقدام را خودجوش و مردمی بدانیم، به نظر می رسد توضیح مسئولان مربوطه، درباره اینکه آیا ضوابطی برای نوشتن یا پاک کردن این شعارها وجود دارد یا خیر، ضروری است.

 

منبع

www.farsnews.com

www.seratnews.ir

www.fardanews.com


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : آرمین حسینی
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
يابن الحسن كجايي،اي آرزوي مشكل

 يابن الحسن كجايي،اي آرزوي مشكل

 


مهدي جان عج

درغيبتي وهجرت آتش كشيده بر دل


                               يابن الحسن كجايي،اي آرزوي مشكل


هجران تو بسوزد،جانهاي عاشقانرا


                             ازدست رفته صبرم،اي واي بي تو،بردل


آتش بجان اسلام،ازفتنه هاي صهيون


                             دلها شده پر ازخون،فريادمانده در دل


آل سعود وشيطان،همدست گشته جانا


                             وهابي ستمگر،خونريزهست وباطل


بنگر عراق وبحرين سوريه ويمن را


                             جولان روسياهان،سفيانيان قاتل


بدنام گشته اسلام ازظلم ديو(داعش)


                             اين بندگان شيطان،سنگين دلان قاتل


فرياد وآه مظلوم تاكي رسد زهرسو


                             درياب ساربانا،ما را رسان به منزل


اي كشتي نجات جمله اميدواران


                             تعجيل كن ظهورت،بي طاقتيم وبي دل


.
الهم عجل لوليك الفرج: آمين

 

شعر محسن حسيني


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : آرمین حسینی
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
دست کشیدن به صورت پس از دعا

دست کشیدن به صورت پس از دعا 

طبق روایات و سنت معصومین(ع) مستحب است وقتی انسان دست به دعا برمی‌دارد آن را بر سر و صورت خود بکشد. نقل است امام سجاد(ع) وقتی چیزی که به سائل مرحمت می‌‌فرمود، گاهی دست مبارک را می‌بویید و می‌گفت: این دست به دست الهی رسیده است.


بعضی از اعمالی که در میان مردم رایج است و عده بی‌شماری به انجام آنها اهتمام می‌ورزند بعضاً به تصور اینکه آن عمل صحیح است انجام می‌دهند اما در حالی که از شیوه درست آن غافل هستند، از این رو بر آن شدیم تا مواردی را که شیوع بیشتری در جامعه دارد از کتاب «عمل‌های اشتباه، پاسخ‌های صحیح» اثر حجت‌الاسلام علی سنجرانی برای علاقه‌مندان ذکر کنیم.


پیامبر اکرم(ص) در خطبه شعبانیه فرمودند: «و ارفعوا الیه ایدیکم بالدعاء فی اوقات صلواتکم، فانّها افضل الساعات، ینظر الله عزوجل‌ فیها بالرحمة إلی عباده» هنگام نماز دست‌ها را به دعا بلند کنید که بهترین لحظاتی که خدا با رحمت به بندگانش می‌نگرد این لحظات است.


وقتی انسان دست به دعا برداشت، طبق روایات و سنت معصومین (ع) مستحب است آن را بر سر و صورت خود بکشد، برای اینکه لطف خدا به این دست پاسخ داده است دستی که به سوی خدا دراز شود یقیناً خالی بر نمی‌‌گردد و دستی که عطای الهی را دریافت کرد، گرامی است بنابراین خوب است آن را به صورت یا به سر بکشد گاهی امام سجاد (ع) چیزی که به سائل مرحمت می‌‌فرمودند، دست مبارک را می‌بویید و می‌گفت: این دست به دست الهی رسیده؛ چون خدا فرمود: «هُوَ یَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبَادِهِ وَیَأْخُذُ الصَّدَقَاتِ» آنان که این شامه را دارند، می‌توانند با بو کردن دست، نشانه دست الهی را استشمام کنند و جزو همین حکمت‌هاست آنچه گفته می‌شود: بوی بهشت از فاصله هزار سال استشمام می‌شود، گروهی آن را حس می‌کنند و عده‌ای محرومند.


منبع:noorportal.net


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : آرمین حسینی
تاریخ : یک شنبه 8 شهريور 1394
فضیلت وخواص سوره صافات

فضیلت وخواص سوره صافات

 

 

صافات، سی و هفتمین سوره است که مکی  و 182آیه دارد.


درفضیلت این سوره از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نقل شده: هر کس سوره صافات را بخواند خداوند به تعداد همه جنیان و شیطان ها به او ده حسنه عنایت می کند و شیطان ها را از او دور می کند و از شرک مبرّی شده و دو فرشته حافظ او، در روز قیامت به سود او شهادت می دهند که به پیامبران الهی ایمان دارد(1)

از امام صادق علیه السلام نیز روایت شده: هر که سوره صافات را در هر روز جمعه قرائت نماید، همواره در حفظ و امان الهی بوده و آفت ها و بلاها در زندگی دنیایی، از او دفع می شود. روزی فراوانی از جانب خداوند به او داده می شود و از سوی شیطان و حاکمان ستمگر، آسیبی به مال و فرزندان و بدن او نمی رسد و اگر در همان روز یا شب جمعه بمیرد خداوند او را شهید به شمار آورده و در رمز قیامت در شمار شهدا خواهد بود و در بهشت هم درجه با شهیدان است(2)

آثار و برکات سوره
1) قرائت این سوره بر بالین محتضر، جان دادن را برای او آسان می کند.
سلیمان جعفری می گوید: امام کاظم علیه السلام را دیدم که به فرزندش قاسم فرمود: برخیز و در کنار بستر برادرت سوره صافات را قرائت نما. سلیمان می گوید: قاسم چنین کرد و وقتی به آیه«هم اشدّ خلقا ام من خلقنا» رسید عمر برادر پایان یافت.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : آرمین حسینی
تاریخ : یک شنبه 8 شهريور 1394
احادیث تربیتی از معصومین علیه السلام

 

احادیث تربیتی از معصومین علیه السلام


قال علیٌ علیه السلام:
اِنَّ لِلقُلُوبِ شهوَةً وَ کِراهةً وَ اِقبالاً وَ اِدباراً فَأتوُها مِن اقبالِها وَ شَهوَتِها، فَاِنَّ القَلبَ اِذا اُکرِهَ عَمِیَ.
دل ها را حالت خواستن و ناخواستن و روی آوردن و پشت کردن است. از راه خواسته­ ها و تمایلات، سراغ قلب­ ها بروید، چرا که اگر دل را به کاری مجبور کنند، کور می ­شود.
غرر الحکم 6/206 . نهج البلاغه، صبحی صالح، حکمت 193

 

----------------------------------------

قال علیٌ علیه السلام :
ِان لَم تَکُن حَلیماً فَتَحلَّم، فَاِنَّهُ قَلَّ مَن تَشَبَّهَ بِقَومٍ اِلاّ اَوشَکَ اَن یَکُونَ مِنهُم.
اگر حلیم و بردبار نیستی، خود را به بردباری و حلیمی بزن، چرا که هیچ­کس خود را شبیه کسی نمی­سازد، مگر اینکه امید است از آنان باشد.
وسائل الشیعه، ج11، ص212، نهج البلاغه، حکمت 207.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : آرمین حسینی
تاریخ : یک شنبه 8 شهريور 1394
عاقبت نفرین پدر

عاقبت نفرین پدر

 

سید ابن طاووس در منهج الدعوات مى نویسد که حضرت سیدالشهداء (علیه السلام ) فرمود من با پدرم در شب تاریکى به طواف خانه خدا مشغول بودیم. در این هنگام متوجه ناله اى جانگداز و آهى آتشین شدیم که شخصى دست نیاز به درگاه بى نیاز دراز کرده و با سوز و گدازى بى سابقه به تضرع و زارى مشغول است . پدرم فرمود اى حسین (علیه السلام ) آیا مى شنوى ناله گناهکارى را که به درگاه خدا پناه آورده و با قلبى پاک اشک ندامت وپشیمانی ریزد او را پیدا کن و پیش من بیاور.

 


ابا عبدالله (علیه السلام ) فرمود در آن شب تاریک گرد خانه گشتم تا او را میان رکن و مقام پیدا کرده و به خدمت پدرم آوردم . على (علیه السلام ) دیدند جوانى زیبا و خوش اندام با لباس هاى گران بها، فرمود تو کیستى؟ عرض کرد مردى از اعرابم . پرسید این ناله و التهاب و سوز و گدازت براى چه بود؟ گفت از من چه مى پرسى یا على (علیه السلام ) که بار گناه پشتم را خمیده و نافرمانى پدر و نفرین او توان را از من ربوده است.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : آرمین حسینی
تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
واقعیت مرگ چیست؟

 واقعیت مرگ چیست؟

 


مرگ در انتظار همه ماست و راه فراری از آن، هرگز وجود ندارد. ما پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، عمه‌ها و عموها، والدین، دوستان، معلمان و همسایه‌هایمان را از دست می‌دهیم و با هر از دست دادنی، بخشی از ما می‌میرد...

مرگ چیست ؟
مرگ پایان زندگی است ؛ اَلْمَوْت ُ غایَتُه ُ دنیا با مرگ پایان می پذیرد؛بِالموت ِ تَخْتِم ُ الدُّنیا.این تعریف در عین سادگی، واقعی ترین تعریف مرگ است. به هر سان زندگی دنیوی با مرگ به پایان می رسد. مرگ بر همه مسئولیت ها، تلاش ها، آرزوها و هدف های دنیوی انسان خط پایان می کشد.

 

مرگ از دیدگاه اسلام
از دیدگاه اندیشه اسلامی مرگ تنها گذرگاه جهان غیب است. پیامبر گرامی اسلام (ص)، زندگی دنیا را خواب و مرگ را بیداری نامیده است. یعنی مرگ دریچه ‏ای است برای خروج از عالم خیال و ورود به جهان حقیقت و واقعیّت.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : آرمین حسینی
تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
دجال کیست و زمان ظهور دجال چه موقع است؟

 دجال کیست و زمان ظهور دجال چه موقع است؟

دجال در لغت به معنی فردی که بسیار دروغگو ،فریب دهنده است و دجال شخصی که می گویند پیش از حضور مهدی موعود پیدا می شود و بسیاری از مردم فریبش را می خورند.

دجال کیست؟

واژه المسیح الدجال ( در عربی به معنی مسیح دروغین ) ۴۰۰ سال پیش از اسلام برای ترجمه ( Mšīḥā Daggālā ) از سریانی به عربی استفاده شده‌است؛ که معادل یونانی دجال(antichristos) و معادل فارسی دجال ضدمسیح است.

 

در روایات اسلامی دجال در آخرالزمان و پیش از قیام مهدی از شرق و احتمالاً از خراسان ظهور می‌کند. و او با انجام کارهای شگفت‌انگیز و معجزاتی جمع زیادی از مردم را می‌فریبد. دجال در اورشلیم ادعای خدایی می‌کند و سرانجام پس از حکمرانی به مدت چهل روز یا چهل سال به دست عیسی مسیح یا مهدی یا هر دوی آنها به هلاکت می‌رسد.

 

خداوند هیچ پیامبری را به رسالت برنگزید مگر آن که قومش را از دجال ترسانید و خداوند آن را تا به امروز بر شما تاخیر انداخته و اگر امر بر شما مشتبه شد بدانید که پروردگار شما یک چشم نیست و دجال بر الاغی که فاصله دو گوشش یک میل است خروج می‌کند و به مراهش بهشت و دوزخ و کوهی از نان و نهری از آب است و بیشتر پیروانش یهود و زنان و اعرابند و به همه کرانه‌های زمین بجز مکه و مدینه و حومه این دو شهر، گذر می‌کند.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : آرمین حسینی
تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394